Zevende dag

10 september 2015 - Gäddede, Zweden

Vanmorgen niet zo vroeg vertrokken. Eerst alles in orde gemaakt voor vertrek naar de Vildmarksvägen. De komende ca. 370 km (in ongeveer 3 dagen) niet zoveel gelegenheid voor dat soort zaken.

Nu gaan we het allemaal eens bekijken. Moet ongerepte natuur zijn, maar het is ook een toeristische trekpleister. De route is de weg nr. 342. Deze gaat van Strömsund  naar Gäddene aan de Noorse grens, het is een doorgaande weg naar Noorwegen.  Aan de zweedse kant gaat hij verder rond tot aan Vilhelmina, waar het einde (of het begin) is van de Vildmarksvägen.

Aan het einde van de dag een heel mooi slaapplekje gevonden met mooi uitzicht over een meer. Dat deze route heel erg toeristisch is merk je niet. Deze tijd van het jaar zijn er niet veel mensen en van schreeuwende toeristische zaken is geen sprake. Het is puur genieten van de natuur. Als je niet van bossen houdt moet je hier niet zijn. Als je niet van meren houdt moet je hier ook niet zijn. Als je er wel van houdt, zoals wij, dan krijg je het in overvloed.

De routeomweggetje via ringvattnetomweggetje via ringvattnetDe routeStuwmeer BågedeforsenSlaapplaats bij het Fågelsjöneigen oogstavondwandelingetje langs Fågelsjön.

Morgen gaan we verder naar Hällingsåfallet, een hele grote waterval. We hebben dan een flinke wandeling voor de boeg.

1. Ben vreeman:
    12 september 2015
    Wat zijn jullie al ver en wat is het mooi. Nog beren gezien. Leuk dat er ook tijd is voor een wandeling, tenminste dat denken wij als we de Laika zo eenzaam zien staan. Werkt het oventje naar jullie zin? Veel plezier nog. Groet Ada en Ben.
  2. Diny:
    14 september 2015
    Hallo
    Wat leuk om via jullie blog de reis te volgen. Het ziet er vreselijk gaaf uit

groetjes vanuit Spanje