Vierde dag

7 september 2015 - Falun, Zweden

Wat een mooie dag vandaag. Heerlijk geslapen en stralend weer. Lekker vroeg op pad. Half acht vertrokken en om kwart voor acht al gestrand omdat we een mooi gebouwtje zagen. Stoppen, kijken, rondwandelen en gelijk besmet geraakt met het   'Silverringen'virus. Het gebouwtje maakte onderdeel uit van de geschiedenis van het zilver en dus zijn we op zoek gegaan naar de rest. Zo leuk.

Maar goed, we zijn in de mijnenstemming gebleven en om half twaalf arriveerden we bij de kopermijn in Falun, genaamd 'Falugruva' Dat was een hele belevenis, rondleiding benedengronds en verder rondstruinen bovengronds. Lekker gegeten en hier kan men ook gebruik maken van douches en vullen van watertank. Alles maar benut en hier ook voor de nacht blijven staan.

Oude zilversmelterij bij UlfshyttanKoeien in de slootBij de oude zilvergroeve van Östra SilvbergIn de buurt van Jönshyttan.De mijnen van Falun en directe omgeving.De mijnen van Falun en directe omgeving.Standbeeld voor de mijnwerkerDe symbolen voor de stoffenDe mijnen van Falun en directe omgeving.Skischans in de buurt van FalunDe mijnen van Falun en directe omgeving.

1. Susan engel:
    7 september 2015
    leuke foto's. ik heb ook weleens info op internet opgezocht over de mijn in Falun, want Jan zijn zus woont daar niet zover vandaan en we zijn er ook weleens langsgereden. Ik begrijp dat het dus een hele leuke ervaring is. Goed om te weten
  2. Ben vreeman:
    7 september 2015
    Wat heerlijk voor jullie dat het zo lekker gaat. Hoe vroeg is het 's-avonds donker. hebben jullie voldoende boeken meegenomen of hebben jullie andere activiteiten
  3. Nies en Ruud:
    8 september 2015
    Ziet er goed uit zeg...Wordt steeds mooier dat Zweden.. fijn dat het goed weer is.

Geniet ze nog