Negende dag

12 september 2015 - Vilhelmina, Zweden

Vannacht was het erg koud en vanmorgen bewolkt en nevelig. Het zonnetje probeerde wel door te komen, maar dat lukte maar bij vlagen.

We hebben het sami kerkdorp Fatmomakke bezocht, dat aanzienlijk groter was dan dat bij Ankarede. We waren de enige bezoekers op dat tijdstip (erg vroeg). Het seizoen eindigt ook op 31 Augustus, maar gelukkig waren een hoop deuren open zodat we hier en daar binnen konden kijken.

Vervolgens zijn we naar een trapsgewijze waterval gereden. Dat was niet moeilijk, want die lag pal naast de weg. Trappstegsforsen, heel leuk om te zien.

Bij Stalon zijn we wel even van de route afgeweken naar een uitzichtspunt. Een heel stijl weggetje, maar zeker de moeite waard. Jammer dat het zo nevelig was, anders was het uitzicht nog spectaculairder geweest.

Bij Vilhelmina eindigt de Vildmarksvägen en hebben we een plekje gezocht op de camping. Dat was een hele goede zet. Kolgården is een prima camping, zelfde prijs als die in Strömsund, maar 10x beter. We hadden een plekje aan het meer, vlak naast een steigertje en op dat steigertje een kleine sauna met houtkachel, die we lekker warm gestookt hebben en ons een uurtje vermaakt met opwarmen in de sauna en afkoelen in het meer

Op weg naar Fatmomakke.FatmomakkeFatmomakkeFatmomakkeTrappenstegsforsen.Stalon utsikt och kraftverk.Eindelijk

1. Susan engel:
    13 september 2015
    Mooie (natuur)foto's. Echt Zweden. Super dat jullie allemaal van die leuke dingen doen. Veel plezier, leuk om jullie zo te kunnen volgen, ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag
  2. Diny:
    14 september 2015
    Zo leuk zeg naar de sauna. We zijn jaloers op jullie. Xxjes